Belépési nyilatkozat

Kapcsolat

DUNAFERR Ifjúsági Szervezet

2400 Dunaújváros, Vasmű Tér 1-3.

Tel.: 06-25 / 58-20-11

Fax: 06-25 / 58-29-92

E-mail: dunaferrifi@gmail.com

Társszervezetek

Munkavállalói élménnyel a fluktuáció ellen

Nyomtatás

Napjainkban a munkaerőpiacon egyre élesebb a verseny a munkaadók között, a megfelelő végzettséggel, szaktudással és tapasztalattal rendelkező munkavállalók megszerzéséért, illetve egyre kiemeltebb szerepe van, a már a munkáltatók alkalmazásában lévő tehetségek megtartásának is. 

A megtartásra irányuló intézkedések, azonban csak akkor lesznek eredményesek, ha valódi munkavállalói igényekre reagálnak. A vállalatok éppen ezért egyre inkább elkezdtek nyitottá válni a munkavállalói élmény fogalmának megértésére, és különböző gyakorlatban alkalmazható eszközeinek, saját működésükbe való integrálására.

De mi is az a munkavállalói élmény?

Fontos tisztázni, hogy a munkavállalói élmény túlmutat mind a jólét, mind a munkáltatói márkaépítés, sőt még a motiváció fogalmán is. Ezeket ugyan mind magába foglalja, ám egy sokkal átfogóbb koncepciót képez. 

A fő különbségek:

1. A munkavállalói élmény a HR minden egyes területére kiterjed, és a teljes munkavállalói életciklust végigköveti. Ez azt jelenti, hogy a potenciális munkavállalók megszólításától a szervezetből való távozásukig tart, sőt még a kilépő munkavállalók munkáltatóról alkotott véleményének formálását is magába foglalja. Ebben az esetben, tehát nem csak a potenciális, a meglévő és a távozó munkavállalók felé irányulnak a tevékenységek, hanem gyakorlatilag mindenki érintetté válik, aki bármilyen formában kapcsolatba kerül a munkaadóval.

2. A munkavállalói élmény megteremtése számos párhuzamos célt szolgál. A célok közé tartozik a munkáltató köztudatba való beintegrálása, a pozitív megítélés kialakítása, a potenciális munkavállalók figyelmének felkeltése és bevonzása, valamint a motiváltság, elégedettség és munkáltató felé való elköteleződés megteremtése. 3. A munkavállalói élmény megteremtésének igen gazdag eszköztára van. Ami minden eszközére általánosan elmondható, hogy mindegyik konkrét munkavégzéshez, vagy munkahelyhez kapcsolódik. Míg a jólét megteremtésének eszközei első sorban a jóléti- és juttatási csomag elemeit érintik, a munkáltatói márkaépítéshez pedig leginkább a különböző kommunikációs felületek kapcsolódnak, a munkavállalói élmény eszközei a munkához kapcsolódó munkavállalói igények minél jobb kiszolgálását igyekszenek elősegíteni.

A munkavállalói jólét biztosítása érdekében, tehát a következő eszközöket lehet alkalmazni: - Egészségmegőrzés (pl.: szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás)
- Közösségépítés munkahelytől elkülönülten (pl.: csapatépítő 
programok, tréningek, sportnapok, melyek 1-2 napos elvonulást 
igényelnek)
- Cafeteria elemek, melyek az egészségmegőrzést, és a jó közérzetet 
támogatják (pl.: SZÉP-kártya)

A munkáltató márkaépítés eszközei közé az alábbiakat sorolhatjuk:

- Közösségi média felületek aktív használata
- Médiában való megjelenés, az elért eredményekhez, szakmai 
eseményekhez, elismerésekhez kapcsolódóan
- Jótékony, közhasznú, tehetséggondozó tevékenységekben való 
részvétel, vagy ezek szponzorációja
- Vallott és követett értékek közti összhang

A munkavállalói élmény megteremtéséhez pedig az alább felsoroltakat érdemes alkalmazni:

- Munkavállalói igények felmérés és a sokak által igényelt változtatások 
tényleges megvalósítás
- Modern, ergonomikus, inspiráló munkakörnyezet
- Fejlődési, önmegvalósítási célok támogatása (hard-skill fejlesztő, 
szakmai témájú képzések, tudásmegosztás a munkacsoporton, vagy 
a teljes szervezeten belül)
- Önfejlesztési, önismereti célok támogatása (soft-skill fejlesztő 
tréningek)
- Tapasztalati tanulás (saját működési minták felismerése, erősségek 
és fejlesztendő területek azonosítása, munkacsoport és egyén 
szintjén)
- Közösségépítés támogatása a munkahelyhez kapcsolódóan (pl.: 
munkahelyi közösségi terek kialakítása /ebédlő, kávézó, pihenőszoba/, különböző területek szakemberi közti kommunikáció 
támogatása)
- Testi-lelki egészségmegőrzés (pl.: előadások, workshopok egészséges 
táplálkozásról, sportról, relaxációs technikákról, munkahelyi masszőr, 
pszichológus biztosítása)
- Munka és magánélet közti egyensúly megteremtése
- Tehetségmenedzsment minden munkavállalónak
- Érdekes, változatos feladatok (hasznosság érzésének megteremtése)
- Empowerment (felhatalmazás, önirányítás, döntési jogosultság)
- Fejlett technológia alkalmazása a munkavégzés során (pl.:virtuális 
valóság a feladatok végrehajtásában, Gamification a kiválasztásban)
- Team alapú munkavégzés (közösségi élmény erősítése)
- Rendszeres, közvetlen visszajelzés, és a megfelelő teljesítmény 
elismerése (pl.: teljesítmény alapú bérezés)
- Előre lépési, karrierépítési lehetőség (önmegvalósításra vonatkozó 
célok támogatása)
- Vallott és követett értékek közti összhang (azonosulás a szervezeti 
kultúrával)
- Közösségi média felületek aktív használata közösségépítésre (pl.: 
munkavállalók számára rendezett események létrehozása, csoportok 
létrehozása, párbeszéd elindítása

Miért éri meg a munkáltatóknak élményt nyújtani?

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a munkáltatóknak mi hasznuk származhat a munkavállalói élmény megteremtéséből. Nos, azok a vállalatok, melyek a fentieket elkezdik beépíteni a működésükbe, és tudatosan figyelnek a munkavállalóik aktuális igényeire, a következő előnyökre számíthatnak:

- A munkáltató pozitív megítélése, vonzerejének növekedése
- A tehetségek nagyobb arányú bevonzása
- A vállalat megtartó erejének növekedése
- A fluktuációból adódó költségek csökkentése
- Jobb jelöltélmény megteremtése
- Motivált, elkötelezett, és nagy hatékonysággal dolgozó munkaerő- 
állomány megteremtése
- Nagymennyiségű szaktudás felhalmozása
- Innovatív, piacvezető ötletek megszületése


Jordán Szabolcs, a BDO Magyarország Recruitment vezető partnere

hrportal.hu

Partnerek

Pályázatok

Prevenció és egészséges életmódra törekvés a Dunaferr Ifjúsági Szervezetnél

 

Dunaferr Ifjúsági Szervezet fejlesztése képzésekkel