Nyomtatás

2018. április 20-án megjelent a Széchenyi Pihenő Kártya működését szabályozó új Kormányrendelet, mely a kihirdetését követő 30. napon hatályba is lép. A legfontosabb technikai változás, hogy a szolgáltatók pénzforgalmi számlán kezelik majd az egyenlegeket. Ez a technikai átállás a következő hat hónapban történik - írja a CafeteriaTrend.

"A felhasználókat és a munkáltatókat közvetlenül érintő változás, hogy pénzforgalmi szolgáltatók az új rendszerben a feltöltést követő második év május 31-e után nem a munkáltatók részére utalják vissza majd a fel nem használt összeget" - foglalja össze Fata László cafeteria szakértő.

Az ilyen maradvány összegek a pénzforgalmi szolgáltatóknál továbbra is hozzáférhetők lesznek a munkavállalók számára, de a szolgáltatók díjat számíthatnak fel ebből. Ezt a díjat a pénzforgalmi szolgáltatók a SZÉP Kártyával közvetlenül összefüggő marketing költségeikre fordíthatják. A felszámított havi díj a fel nem használt pénzeszköz legfeljebb 3 %-a lehet.

A lejáró egyenlegek kezeléshez kapcsolódóan az új rendelet tartalmazza azt is, hogy a pénzforgalmi szolgáltató a kártyabirtokos figyelmét felhívja a feltöltést követő második év május 31-e előtt legalább 2 hónappal arra, hogy mekkora ilyen "lejáró" összeg van a számláján. Emellett arról is tájékoztatja a kártyabirtokosokat, hogy a fenti időponttól kezdve milyen mértékű díjat számít fel a fel nem használt pénzeszközre.

Az idei változások

Az új rendelet alapján a jelenlegi SZÉP Kártya szolgáltatók a jelenlegi kártya rendszert a rendelet hatályba lépését követő hatodik hónap utolsó napjáig a jelenlegi szabályok alapján működtethetik.

Mivel a lejáró egyenlegek kezelésének új módja az új rendszerben működő pénzforgalmi szolgáltatókra vonatkoznak, így az idei május 31. határidőt követően a jelenlegi rendszerben működő szolgáltatóktól még nagy eséllyel a munkáltatókhoz kerül vissza a lejáró egyenleg. Aztán majd 2019 májusában lép életbe az új rendszer.

Így idén érdemes mindenkinek elkölteni a lejáró egyenleget, mert várhatóan május 31. után már nem lesz ez elérhető a munkavállalók számára. (A pontos eljárás megismeréséhez érdemes megkeresni a SZÉP Kártya szolgáltatókat.)

Az elköltéshez először célszerű tájékozódni a kártya szolgáltatónál (weboldalon, ügyfélszolgálaton stb.), hogy van-e olyan 2016-os, eddig fel nem használt összeg, melyet el kellene költeni a határidőig. "Az elköltésnél a kis és a nagy összegek is problémát jelenthetnek" - mutat rá Fata László.

A nagyobb összegek felhasználásához jó tudni, hogy a kártya mindhárom alszámlájáról lehetséges szálláshelyen fizetni. A határidőig ráadásul a május 1. és pünkösdi hosszúhétvége is segíti az elköltést.

Aki mégsem tudna elutazni május 31-ig, annak lehetősége van arra is, hogy előleget fizessen a szálláshelyeken, és majd később töltse el ott a pihenésre szánt időt. Ehhez érdemes az adott szálláshellyel egyeztetni.

Sokaknak viszont az jelenthet problémát, hogy mindössze néhány ezer forintot kellene elkölteni. Ez az étkezésre használható vendéglátás alszámla esetén biztosan nem jelent nehézséget május végéig.

"Ha a szálláshely vagy szabadidő alszámlán található pár ezer forint, akkor a felhasználást segíti, hogy ezekről az alszámlákról is lehetséges például fürdőbelépőt vásárolni" - emlékeztet Fata László cafeteria szakértő.

Ráaádásul a kártyával szükség esetén rész összeg is fizethető, majd a maradék téríthető készpénzzel vagy éppen bankkártyával.
 
hrportal.hu