Belépési nyilatkozat

Kapcsolat

DUNAFERR Ifjúsági Szervezet

2400 Dunaújváros, Vasmű Tér 1-3.

Tel.: 06-25 / 58-20-11

Fax: 06-25 / 58-29-92

E-mail: dunaferrifi@gmail.com

Társszervezetek

Tényleg hatalmasak az új 7-es BMW veséi, beültünk az M760Li-be

Nyomtatás

A bajor gyártó flagship kategóriás luxusszedánját élőben először a Genfi Autószalonon lehet megtekinteni. Körbefotóztuk az új nagyágyút, amelynek már hazai árai is vannak. Az Alpina Genfben tárta a nagyközönség elé a 608 lóerős V8-as biturbó 4,4 literes motorral szerelt B7-es modellt, mely a most ráncfelvarrt új 7-es BMW-re épül. És ugyanitt debütált maga az alapmodell is – mi a faceliften átesett csúcsváltozatot, az új M760Li-t jártuk körbe.

 

© László Ferenc

A korábbinál jelentősen nagyobb méretű hűtőrács nemcsak fotókon, hanem élőben is szinte sokkolóan nagynak tűnik. Módosultak továbbá a fényszórók és a hátsó lámpák is, az utastérben pedig a teljesen új infotainment rendszer jelenti a legkomolyabb változást, mely a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új X5-ösből már ismerős lehet.

© László Ferenc

 

A legolcsóbb változat a 265 lóerős dízelmotorral szerelt 730d, melynek normál tengelytávolságú alapváltozata hazánkban 28 millió forintba kerül. A 320 lóerős 740d xDrive alapára 31,6 millió forint, a kereken 400 lóerős 750d xDrive pedig minimum 36,8 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

© László Ferenc

Benzin-fronton a megújult hibrid rendszerű 745e jelenti a belépőszintet, a 394 lóerős modell listaára 32,2 millió forint. Az 530 lóerős 750i xDrive minimum 36,9 millió forintba kerül, az abszolút csúcsmodell M760Li xDrive-nak egyelőre nincs hazai ára, de körülbelül 55 millió forintos indulóárra lehet számítani.

© László Ferenc

Utóbbi flagship kategóriás luxuslimuzin ráncfelvarrás előtti változatát nekünk is módunkban állt alaposan kipróbálni, és szinte szóhoz sem jutottunk a biturbó V12-es erőforrás 610 lóerős produkciójától. A faceliftet követően ez a motor már "csak" 585 lóerős, ugyanis a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt egy Otto-részecskeszűrőt kellett rászerelni. Viszont legalább továbbra is a kínálatban maradt, annak ellenére, hogy a közelmúltban már többször is halálhírét keltették az ilyen és ehhez hasonló, politikailag nem éppen korrekt benzinzabáló erőforrásoknak.

© László Ferenc

Az M760Li teljesítménye ugyan csökkent, és emiatt 3,7-ről 3,8 másodpercre nőtt a 0–100-as sprint szintideje, ellenben a 800-ról 850 Nm-re növelt nyomaték miatt az új modell némileg rugalmasabb lett. Nem mintha eddig nem lett volna elképesztően rugalmas.

© László Ferenc

 

© László Ferenc
© László Ferenc
© László Ferenc
 
 
 
hvg.hu

Partnerek

Pályázatok

Prevenció és egészséges életmódra törekvés a Dunaferr Ifjúsági Szervezetnél

 

Dunaferr Ifjúsági Szervezet fejlesztése képzésekkel